Despre eticheta folosirii telefoanelor mobile, reguli si sfaturi

Eticheta tine de bunele maniere care ne ajuta sa ne gasim locul in societate. Este estential ca un individ sa se comporte intr-un anumit fel ca ceilalti sa-l respecte si sa-l aprecieze.

Eticheta se refera deci la un set de reguli pe care indivizii trebuie sa le urmeze pentru a fi acceptati in societate. Trebuie sa facem diferenta intre viata profesionala si cea casual. In general nu putem adopta o atitudine casual intr-un mediu profesional, formal. Este important sa fim seriosi si responsabili la locul de munca. Retineti ca nu sunteti singura persoana din birou; lucrati alaturi de alti oameni. Trebuie ca fiecare sa-si respecte intimitatea unul celuilalt si sa nu se deranjeze reciproc.

Telefoanele mobile reprezinta un avantaj enorm in ziua de azi, dar poate fi unul din cele mai deranjante elemente daca nu este utilizat in mod corespunzator. Tin sa distraga persoanele care le utilizeaza, dar si pe ceilalti din jur.

Eticheta in folosirea telefoanelor mobile
Se refera la anumite lucruri pe care indivizii trebuie sa le respecte atunci cand folosesc telefonul mobil la munca. Acasa ori la un prieten situatia poate fi un pic diferita, dar intr-un cadru formal ori profesional trebuie sa acordati mai multe atentie modului in care folositi telefonul mobil.

– Tineti intotdeauna telefonul mobil pe modul silentios sau pe vibratie daca sunteti intr-un cadru formal, la birou alaturi de mai multi colegi sau chiar la un spectacol. Soneria telefonului mobil ii poate deranja pe cei din jur.
– Retineti ca la birou puteti folosi telefonul mobil doar in scop oficial. Nu oferiti numarul dumneavoastra de serviciu prietenilor si rudelor. Pastrati un telefon separat pentru uz personal. Efectuarea unor apeluri personale de pe telefonul de firma nu e un lucru de dorit intr-un mediu profesionist sensibil.

– Nu activati glume, melodii ciudate sau cantece din filme ca sonerie de apel in cazul telefoanelor de serviciu. Acest lucru lasa o impresie proaspa asupra clientilor si colaboratorilor cu care intrati in contact.

– Nu tipati niciodata la telefon. Fiti intotdeauna politicos si folositi un ton jos al vocii. Evitati limbajul abuziv sau nepotrivit.

– Aveti grija de telefonul mobil. Nu-l uitati pe biroul altor colegi si de preferat, nu-l luati la baie.

– Salutati frumos la telefon. Incepeti cu un ton cald. Felul in care vorbiti conteaza enorm in comunicarea verbala. Cel de la capatul firului nu va poate vedea, iar tonul poate face diferenta.

– Vorbiti clar. Nu mestecati guma si nu fumati in timp ce vorbiti la telefon in mediile formale. Este important sa va concentrati cand primiti un apel legat de serviciu.

Tineti cont de aceste reguli de folosire a telefonului mobil si veti inspira o atitudine profesionala, responsabila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *